RODO

Prawa i obowiązki związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych reguluje RODO, czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Dbamy, aby wszystkie działania podejmowane w zakresie ochrony danych były zgodne z przepisami prawa i realizowały wartości, które od lat są fundamentem działalności Banku Spółdzielczego w Werbkowicach: zaufanie, bezpieczeństwo i odpowiedzialność.

Kontakt do Administratora danych osobowych:

Administratorem Twoich danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Werbkowicach z siedzibą przy ul. Zamojskiej 1/1, 22-550 Werbkowice.

Z Administratorem można się skontaktować:

  • poprzez adres e-mail: sekretariat@bswerbkowice.pl
  • pisemnie: Bank Spółdzielczy w Werbkowicach, ul. Zamojska 1/1, 22-550 Werbkowice
  • telefonicznie pod numerem: 84 627 37 86
Inspektor ochrony danych

W Banku Spółdzielczym w Werbkowicach wyznaczony jest inspektor ochrony danych, Katarzyna Ożga, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@bswerbkowice.pl lub pisemnie (Inspektor Ochrony Danych, Bank Spółdzielczy w Werbkowicach., 22-550 Werbkowice, ul. Zamojska 1/1).

Informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych, w tym informacje o możliwych celach przetwarzania i przysługujących prawach dostępne są w Polityce prywatności. 

RODO - Dokumenty do pobrania

Polityka prywatności

Informacje wstępne

Szanując prawo do prywatności osób, których dane dotyczą, Bank Spółdzielczy w Werbkowicach zapewnia zgodności procesów przetwarzania danych osobowych z obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO, czyli Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Administrator Danych

Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Werbkowicach z siedzibą, przy ul. Zamojska 1/1, 22-550 Werbkowice (dalej: Administrator, Bank).

Uzyskanie informacji o przetwarzaniu danych osobowych

W przypadku jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych, Administrator zachęca do kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych (dalej: IOD), którym jest Katarzyna Ożga. Z IOD można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@bswerbkowice.pl lub pisemnie na adres Administratora: Bank Spółdzielczy w Werbkowicach, z siedzibą przy ul. Zamojskiej 1/1, 22-550 Werbkowice.

Czyje dane przetwarzamy i w jakim celu.

Administrator przetwarza dane:

  • klientów lub ich pracowników/ współpracowników,
  • beneficjentów rzeczywistych klientów oraz ich poręczycieli, osób trzecich (w tym
  • aktualnego właściciela nieruchomości widniejącego w księdze wieczystej, wypisie z rejestru gruntów, w umowie zakupu czy innych dokumentach budowlanych, stron umowy najmu, rzeczoznawcy) w związku z procesem wycen nieruchomości,
  • kontrahentów Administratora lub ich pracowników/ współpracowników,
  • własnych pracowników lub współpracowników.

Cel przetwarzania

Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych

Działania zmierzające do zawarcia i realizacji umowy z klientem, tj. wszelkie czynności podjęte w celu przygotowania do zawarcia umowy, realizacja umowy, analizy i oceny zdolności kredytowej, ale również rozpatrywanie reklamacji, rozwiązanie umowy, archiwizacja dokumentów.

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO dot. klientów będących osobami fizycznymi, a w przypadku osób współpracujących z Administratorem w imieniu klienta lub będących reprezentantem klienta będącego osobą prawną – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Dane klientów będą przetwarzane przez czas określony umową, a po tym czasie, w innych zgodnych z prawem celach – dane klienta będą przetwarzane co do zasady przez okres 6 lat od zakończenia relacji biznesowych z Klientem.

W zakresie przetwarzania informacji stanowiących tajemnicę bankową w celu oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – po wygaśnięciu zobowiązania wynikającego z umowy zawartej z Bankiem do czasu wycofania tej zgody.

W przypadku braku zawarcia umowy – do czasu rozpatrzenia wniosku oraz przez 3 lata w celu ewentualnych reklamacji oraz obrony przed roszczeniami prawnymi.

Bank może być również współadministratorem danych osobowych w związku z zawartymi umowami konsorcjum.

Wypełnianie obowiązków wynikających z przepisów prawa m.in. dotyczących prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej, w tym archiwizowanie dokumentów, wynikających z: ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, ustawy w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA, ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.

Art. 6 ust. 1 lit c RODO Dane będą przetwarzane do czasu wypełnienia przez Bank obowiązków określonych w poszczególnych przepisach prawa. Tytułem przykładu w związku z ustawą o rachunkowości dokumenty księgowe przechowywane są co do zasady przez 5 lat po zakończeniu roku, w którym wystąpiło zdarzenie w związku, z którym został wystawiony dokument księgowy. W związku z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu dane określone w art. 49 ww. Ustawy przechowywyane są przez Bank przez okres 5lat, licząc od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z klientem lub od dnia przeprowadzenia transakcji okazjonalnej, jednakże maksymalnie przez lat 10 ponieważ Generalny Inspektor może zażądać przechowywania dokumentacji przez kolejnych lat 5.

Ustalenie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który wskazuje na prawnie uzasadniony interes administratora danych. Dane w tym celu będą przetwarza do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń prawnych tj. nie dłużej niż do końca roku kalendarzowego, w którym upływa 6 – letni termin przedawnienia, licząc od dnia zakończenia umowy, w przypadku przedsiębiorców ten termin wynosi lat 3.

Przetwarzanie danych beneficjentów rzeczywistych klientów w celu realizacji obowiązków Administratora wynikających z przepisów prawa dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Art. 6 ust. 1 lit c RODO Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność́ przetwarzania do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze. Dane będą przetwarzane co do zasady przez okres 5 lat, licząc od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z klientem.

Przetwarzanie danych poręczycieli klientów w celach związanych z umową poręczenia.

Art. 6 ust. 1 lit b i f RODO Podstawą prawną przetwarzania danych jest realizacja umowy w przypadku gdy poręczenia udziela osoba fizyczna, a w przypadku gdy poręczenia udziela osoba prawna dane osób reprezentujących poręczyciela będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane poręczyciela przetwarzane są przez okres istnienia wierzytelności zabezpieczonej poręczeniem, w tym wekslowym tj. najpóźniej do czasu jej całkowitego wygaśnięcia (np. rozwiązania umowy i jej całkowitego rozliczenia) albo do czasu przedawnienia roszczeń (jeżeli zadłużenie z umowy nie zostało spłacone).

Przetwarzanie danych osób trzecich (w tym aktualnego właściciela nieruchomości widniejącego w księdze wieczystej, wypisie z rejestru gruntów, w umowie zakupu czy innych dokumentach budowlanych, stron umowy najmu, rzeczoznawcy) w związku z procesem wycen nieruchomości.

Art. 6 ust. 1 lit f RODO Dane osób trzecich będą przetwarzane przez okres przetwarzania danych klienta lub potencjalnego klienta w związku z procesem wyceny nieruchomości na potrzeby zawarcia lub realizacji umowy kredytowej.

Działania zmierzające do zawarcia i realizacji umowy z kontrahentem Adminitartora.

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO dot. kontrahentów będących osobami fizycznymi, a w przypadku osób współpracujących z Administratorem w imieniu kontrahenta lub będących reprezentantem kontrahenta będącego osobą prawnej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane w tym celu będą przetwarzane przez czas określony umową, uzgodniony przez strony lub niezbędny do wykonania przez Administratora zobowiązań wymagających przetwarzania danych.

Prowadzenie działań marketingowych, w tym z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej lub głosowej.

Art. 6 ust. 1 lit a RODO lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przy czym działania te ze względu na inne obowiązujące przepisy, w szczególności Ustawę Prawo Komunikacji Elektronicznej prowadzone są na podstawie posiadanych zgód na kanał komunikacji.

Do czasu wniesienia sprzeciwu lub wycofania zgody, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcecie pozostawać w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych działaniach.

Zarządzanie zasobami ludzki – pracownikami i współpracownikami.

W przypadku pracowników: art. 6 ust. 1 lit. a, b, c oraz f RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO W przypadku współpracowników: art. 6 ust. 1 lit b i f RODO. Zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe zatrudnionych po 1 stycznia 2019 roku przechowywane są przez 10 lat.

W przypadku pracowników zatrudnionych po 31 grudnia 1998 r., a przed 1 stycznia 2019 r. dokumentacja związana ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracownika będą przechowywane przez 50 lat od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, przy czym w odniesieniu do tych spośród wyżej wymienionych pracowników, co do których pracodawca złoży raport informacyjny, o którym mowa w art. 4 pkt 6a ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, okres przechowywania dokumentacji oraz akt ulega skróceniu do 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym niniejszy raport został złożony.

W przypadku umów cywilnoprawnych dane przetwarzane są w przedmiotowym celu do czasu obowiązywania umowy, a następnie w celach obrony lub dochodzenia roszczeń prawnych oraz w celach podatkowych.

Prowadzenie monitoringu wizyjnego w Centrali Banku oraz w placówkach.

Art. 6 ust. 1 lit f RODO

 Podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrona mienia. Dane będą przetwarzane do 3 miesięcy od dnia zarejestrowania obrazu. W przypadku gdy nagranie będzie stanowiło dowód w postępowaniu, dane będą przetwarzane do czasu prawomocnego zakończenia się postępowania.

Prowadzenie rekrutacji.

W przypadku kandydatów na pracowników: art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO W przypadku kandydatów na współpracowników: art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO Dane w tym celu będą przetwarza do czasu zakończenia rekrutacji, a w przypadku wyrażenia zgody na przyszłe procesy rekrutacyjne przez okres dwóch lat.

Kto jest odbiorcą danych ?

Dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom, tj.:

  • dostawcom lub podmiotom świadczącym usługi teleinformatyczne;
  • Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej;
  • Urzędowi Skarbowemu;
  • policji lub prokuraturze;
  • Komisji Nadzoru Finansowego;
  • Inne organy publiczne, instytucje lub podmioty trzecie uprawnione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  • podmiotom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie,
  • pomiotom świadczącym usługi prawne, audytowe, kadrowe,
  • BIK, tj. Biuro Informacji Kredytowej S.A., jak również BIG, tj. Biurom Informacji Gospodarczych;
  • Izby rozliczeniowe, inne podmioty prowadzące rozliczenia np. KIR, Swift;
  • organizacje kartowe, np. VISA, MasterCard – w przypadku gdy dane są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, stosujemy odpowiednie zabezpieczenia w postaci wiążących reguł korporacyjnych;
  • podmioty świadczące usługi ubezpieczeniowe;
  • podmiotom z Grupy BPS.

 

Czy podanie danych jest dobrowolne?

Podanie danych osobowych jest, co do zasady dobrowolne, może być konieczne do zawarcia i realizacji umowy. Obowiązek przetwarzania przez Bank danych może wynikać także z przepisów prawa. Jeśli wymagane informacje i dokumenty nie zostaną udostępnione podjęcie i kontynuowanie współpracy będzie niemożliwe.

Czy przekazujemy dane do państw trzecich ?

Twoje dane, co do zasady są przetwarzane na terenie EOG. Jednakże mogą być przekazane do państwa trzeciego w związku Twoją dyspozycją lub dyspozycją wydaną przez osoby trzecie na Twoją rzecz np. przy dokonywaniu międzynarodowych transferów pieniężnych za pośrednictwem SWIFT, w tym do administracji rządowej Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Ww. okolicznościach dane osobowe do krajów nienależących do EOG, których poziom ochrony danych nie został uznany przez Komisję Europejską za odpowiedni, będziemy przekazywać wyłącznie w zakresie w jakim pozwalają na to przepisy prawa, np. przy zastosowaniu odpowiedniego zabezpieczenia w postaci standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską lub w przypadkach wskazanych w art. 49 ust. 1 Rozporządzenia. Kopie ewentualnych zabezpieczeń, o których mowa powyżej lub informacje na temat ich dostępności możesz uzyskać kontaktując się z Bankiem.

Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych

 W związku z przetwarzaniem przez Bank danych osobowych przysługuje Tobie prawo do:

  1. dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO),
  2. do sprostowania danych (art. 16. RODO),
  3. do usunięcia danych (art. 17 RODO),
  4. do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
  5. do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
  6. do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
  7. w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, zgoda zawsze może być wycofana.

Więcej informacji o prawach osób, których dane dotyczą dostępne są w art. 12-23 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tj. RODO), którego tekst można znaleźć pod adresem: https://eur-lex.europa.eu/.

Nadto, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/501/2271.

Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany

Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, tj. bez udziału człowieka. Dane mogą być wykorzystane do profilowania, co ułatwia Ci skorzystanie z produktów dopasowanych do Twoich potrzeb.

Polityka Plików cookies

Bank Spółdzielczy w Werbkowicach dokłada szczególnej staranności w zakresie ochrony prywatności zarówno obecnych, jak i potencjalnych Klientów korzystających z bankowych serwisów internetowych. Tym samym przekazujemy ogólne informacje dotyczące zasad gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania przez nasz Bank informacji o użytkownikach serwisu internetowego www.bswerbkowice.pl

1) Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

2) Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies stosowane w serwisie internetowym Banku nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników, które pozwoliłyby na ich jednoznaczną identyfikację jako Klientów Banku bądź indywidualne osoby.

3) Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  1. a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu.

4) W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

5) W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  1. a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika.

6) W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

7) Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

8) Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Bank Spółdzielczy w Werbkowicach
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.