USŁUGA 3D SECURE

Uprzejmie informujemy, iż od dnia 15 lutego 2021 r. podczas realizacji transakcji Internetowej usługą 3D Secure obowiązkowe jest podanie przez Klientów PINu ustalonego w portalu Kartosfera.
podrecznik-uzytkownika.pdf Nadanie kodu PIN do transakcji Internetowych w portalu KARTOSFERA.pdf
podrecznik-uzytkownika.pdf Uwierzytelnianie transakcji przy użyciu dwuskładnikowej usługi 3d Secure.pdf
 

 

W celu poprawnego zarejestrowania się na portalu kartowym „Kartosfera” należy wykonać następujące czynności:

  • Podać numer PESEL
  • Wpisać otrzymane na numer telefonu komórkowego hasło do pierwszego zalogowania się na portalu kartowym.

W portalu kartowym Użytkownik może:

  • Zmienić numer telefonu wykorzystywany wyłącznie do obsługi portalu kartowego,
  • Zmienić kod PIN posiadanych kart płatniczych,
  • Zastrzec posiadane karty płatnicze,
  • Aktywować zabezpieczenie 3D Secure.

Uprzejmie informujemy także, że szczegółowe informacje dotyczące portalu kartowego znajdziecie Państwo w Przewodnik Użytkownika po portalu kartowym „Kartosfera”.                                                           

podrecznik-uzytkownika.pdf podręcznik użytkownika.pdf

 

W razie jakichkolwiek pytań  prosimy o kontakt z pracownikiem Placówki Banku lub konsultantem Infolinii Banku pod numerem 86 215 50 50.

wstecz

Bank Spółdzielczy w Werbkowicach

infolinia: 84 627 37 86
info@bswerbkowice.pl

Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.

 Uwaga na działania cyberprzestępców

Oszuści dzwonią z numerów podszywających się pod banki lub inne instytucje zaufania publicznego 

Uważaj na połączenia telefoniczne, w których oszuści podszywają się pod pracownika banku lub inną osobę godną zaufania (np. pracownika Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, pracownika Zespołu Bezpieczeństwa Banków w Związku Banków Polskich, czy policjanta). Podczas fałszywego połączenia na Twoim telefonie może wyświetlić się numer telefonu lub nazwa zaufanej instytucji. Więcej: https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki

Fałszywe SMS-y

Schemat działania cyberoszustów opiera się na masowej wysyłce wiadomości SMS z informacją o rzekomych problemach z dostarczeniem przesyłki. Najczęściej przestępcy podszywają się pod wizerunki najbardziej rozpoznawalnych dostawców usług, np.: Poczty Polskiej, InPost, UPS, itp., aby wzbudzić w swoich potencjalnych ofiarach możliwie jak największe zaufanie. Starają się nakłonić odbiorców wiadomości do uzupełnienia danych karty na fałszywej stronie internetowej, do której prowadzi link zawarty w SMS-ie.

Umieszczony w wiadomości link, przenosi potencjalną ofiarę na fałszywą stronę, łudząco przypominającą prawdziwe strony firm kurierskich. Tam, pod pretekstem np. dopłaty za ponowną dostawę, znajduje się fałszywy formularz płatności. Cyberprzestępcy nakłaniają do wpisania danych karty płatniczej, które wykorzystują następnie do kradzieży pieniędzy z konta ofiary.

Fałszywe reklamy/ posty

Posty maja na celu wzbudzić zainteresowanie, wpłynąć na emocje klienta lub zachęcić go świetną okazją inwestycyjną. Reklamy/posty wyłudzające dane do logowania do portali na przykład społecznościowych, maja na celu pozyskanie zapisanych na tych portalach danych dotyczących kart płatniczych, wykorzystanie profili do oszustw z wykorzystaniem kodów BLIK oraz pozyskanie danych do logowania do bankowości elektronicznej.

 

W jaki sposób chronić się przed tego typu cyberatakami?

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności otrzymanego SMS-a, należy skontaktować się bezpośrednio z firmą lub instytucją, którą ma reprezentować nadawca. Należy użyć oficjalnego numeru telefonu lub adresu e-mail z oryginalnej strony internetowej, nie należy korzystać z danych podanych w SMS-ie.

Jeśli Klient podał dane kart płatniczych lub bankowości internetowej na portalu lub fałszywej stronie, powinien natychmiast skontaktować się ze swoim Bankiem.

W załącznikach przesyłamy Państwu informacje do wykorzystania w bieżącej pracy i rozpowszechnienia wśród jak największego grona Państwa Klientów.

 

Więcej informacji:

https://www.facebook.com/p/CSIRT-KNF-100065127625555/?locale=pl_PL

http://www.gov.pl